Eleştirilenler / Meydan Okuma #21


21. Herhangi bir konuda eleştiri hazırlayabilirsin, telefon uygulaması, kitap, müzik ya da restoran ne istersen sana kalmış.


Vay be! 21. gündeyiz. Ne çabuk geçiyor zaman. Yetişemez olduk hızına. Bugünün konusu eleştiri. Bakalım ben neleri eleştireceğim bu yazıda :) 
Haydi görelim;



1) Türkçe Dublaj Film/ Dizi/ Animasyon/ Belgesel:

Altyazı okuyamayan, hızından dolayı takip edemeyen, hem yazıyı okuyup hem de görüntüyü aynı anda izleyemeyenler için çok güzel bir alternatif lakin ben sevmiyorum arkadaş. Hiç sevmiyorum. O sesler karakterlere cuk oturmuyor ya gıcık oluyorum. Nadirdir böyle cuk oturduğu ama yine de çok yapmacık oluyor. Dublaj yapılmasın diyemem elbette ama bence altyazı alternatifi de sunulsun her zaman. 





2)Kitap Kapakları:

Hani bazı kitaplar vardır, kapağına aşık olursun ama içi bomboştur. Ve bazıları vardır kapağında iş yok ama içi anlam yüklü, dopdolu...
İşte böyle kitapların kapak tasarımlarının hakkının verilmesi gerekiyor. Tasarım işi çok güzel, ufku açık, hayal gücü sınırsız  ve orjinal olan, özgün insanların yapabileceği bir iş bana göre. Herkes bu sektörün hakkını veremez, veremiyor da ne yazık ki. Velhasıl, güzelim kitapların heba edilmediği tasarımların yapılması gerekiyor.



3)Restoran ve Kafelerde çalan Müzik:

Müzik dinlemeyi severim lakin bu mekanların müziği yüksek seste çalmaları hiç hoş değil. İzin verin de biraz arkadaşımın konuştuklarını duyayım, değil mi ama?
İstisnalar elbette var ama bu müzik olayını abartanlar çoğunlukta. Bu yüzden pek sevmiyorum kafe ve restoran ortamlarını. Girdiğim gibi çıkamıyorum. Sersemlemiş, yorgun, mutsuz. Bana gerçekten iyi gelmiyor. 


Yorumlar

Sevda ÜNLÜ dedi ki…
birde avmlerde çalan müzikler var.resmen kafama kafama...
Yüreğimin İklimi dedi ki…
restoranlardaki müzik konusuna sonuna kadar katılıyorum. Doğru dürüst sohbet edemiyoruz yazık bizlere.
Selamlar,
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Aynılar dimi, hiçbir fark yok..
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Maalesef öyle, sohbet ettiğimizi sanıyoruz..
Sevgiler :)
uzmanamator dedi ki…
ses konusuna katılıyorum :)
Berlin dedi ki…
Bütün eleştirilere imzamı atarım, hele de şu dublaj konusuna😊
Editör dedi ki…
Eleştiri mimi çok güzel olmuş
Herkeste keyif ile okudum
Etabın en güzel soruları arasına girdi bu güzel soru
Furkan YETEK dedi ki…
3 eleştirinize de katılıyorum. Ayrıca kitap kapaklarını da film fragmanlarına benzetiyorum. Fragman güzelse izlenmeye hak kazanıyor... Selam ve Dua ile ...
*mehtap dedi ki…
Dublaj ustaları yapsın bu işi, olur olmaz seslerle hakikaten çekilmiyor.Ama alt yazıda takip edemiyorum, film kaçıyor:))
Şimdilerde kitap kapağı ayrı bir sektör gibi sanki.Eskiden sade kapaklar vardı.Kitabın içi daha önemliydi galiba.Tabi o kadar çok yazar ve kitap çıktı ki bir şekilde fark edilmeleri lazım.
deeptone dedi ki…
ah ah özellikle ilkiğğğ :)
ezgi dedi ki…
Evet bazı dublajlar olmuyor dediğin gibi ama animasyonları türkçe izlemeyi seviyorum çünkü bize göre esprileri çeviriyorlar ya aşırı komik oluyor :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Kirlilik işte, kim sever ki..
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Yapmasınlar dimii :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Ne mutlu banaa :) Rica ederim İlkaycım :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Teşekkürler :)
Gerçekten öyle, severek hazırladım.
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Kesinlikle aynı şeyler. Teşekkürler.
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Öyle ustalar varsa şayet bence de onlar yapsın :)
Katılıyorum, keşke sade ama içi dolu olanlar olsa yine..
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Bazıları çok komikli oluyor, diğmii?
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Animasyonlarda bu işi iyi kıvırıyorlar gerçekten :) Bazıları benim de hoşuma kaçmıyor değil :)