Şehrime Gel Sevgili Dost / Meydan Okuma #24

24. Farklı şehirlerdeyiz ya da aynı yerde bile olsak herkesin önerisi kendine özel olur eminim. Bulunduğun şehir ile ilgili öneri listesi şahane olur bence. Bir günüm var neler yapabilirim orada ? Nerede leziz bir şeyler yiyebilirim bir düşün bakalım ?

 Yaşasın! Ben bu maddeyi çok sevdim. Çünkü gezmek istediğim şehirler hakkında büssürü güzel öneri ve tavsiyeler okuyacağım, not alacağım. Nasipse de oralara gittiğim vakit sizleri hatırlayacağım :)

 Henüz doğup büyüdüğüm şehirden adam akıllı kafamı çıkarabilmiş değilim. Bir defa İstanbul'a, birçok defa Ankara'ya (halamlara), iki kez de Kastamonu'ya gittim. İşte bundan ibaret bir kafa çıkarma söz konusu.

 Bloglarda yazı okurken, instagramda dolaşırken sevdiğim, hoşuma giden mekanları hemen bir kenara not tutuyorum. Olur da bir gün çalışmak nasip olursa, her boşlukta kaçıp kaçıp gideceğim. Böyle ucu bucağı olmayan hayaller kurarım ben, bakmayın siz :) Ama belli mi olur, nasipte varsa elbet giderim :) İnşaAllah hayırlısıyla olsun, güzel olsun, temiz olsun...

 Gelelim başımı çıkarmadığım şehrime. Karabük. Batı Karadeniz bölgesinde yer alır :)

 Çoğu insanın haritadaki yerini bilmediği bir şehir :) Üniversite açıldıktan sonra hayat kazandı buralar. Yeni gelen öğrencilerden duyduğumuz şeylerden birkaçı şöyledir hatta;
"Deniz var sanıyordum."
"Daha önce adını bile duymadım." vs.

 Başta abartılı şeyler gibi gelebilir ama gerçek bunlar :) Ve bizim için de bir miktar üzücü. Ama neyse ki bizi kurtaran bir Safranbolu'muz var. Dillere destan bir güzelliği var. Her gittiğimde hayranlıkla seyre daldığım. Osmanlı'nın izlerini görebilmenin mutluluğunu yaşadığım...




SAFRANBOLU;
 Yurtlandırma, yerleşme tarihinin eski çağlara dayandığı söylenmekte ve bugünkü şeklini de Osmanlı döneminde kazanmıştır. Adı konusunda tartışmalar mevcuttur. İbn Batuta burayı Borlu adıyla zikretmiştir. Osmanlı döneminde de Borlu veya Taraklıborlu olarak isimlendirilmiştir. Za'feranborlu ismi ise, 16.yy sonları ve 17.yy başlarında ortaya çıkmıştır. İsmini aldığı Zaferan/Safran çiçeği  de burada bolca yetiştirilmektedir.
Tasavvuf'a kapı açmış bir yer olarak bilinir. Zamanında birçok tekke ve zaviyenin kurulduğu bir kasabadır. 

 Sizleri sıkmadan kısaca tarihinden bahsetmek istedim, şimdi gelelim gezilecek görülecek yerlerine;

1)Eski Çarşı;
Başlı başına tarihi bir mekan. Safranbolu'nun temelini oluşturan yer de diyebiliriz aslında.
-Hükümet Konağı: Tarihi müze. İçerisinde Osmanlı dönemini yansıtan temsiller mevcut.
-Tarihi Cinci Hanı: Osmanlı döneminde Cinci Hoca tarafından yaptırılan bir han/ hamam. 
-Hıdırlık Tepesi:Ben en çok burayı seviyorum. Manzarası harika. Oturup çay, kahve içip saatlerce muhabbet edebileceğiniz bir yer.



"Safranlı Çay" bal eşliğinde.



-Kent Tarihi Müzesi/Saat Kulesi: Müze. Manzarası çok güzel olan bir diğer mekan.
Onun dışında çarşıda birçok hediyelik eşya ve lokum satan dükkanlar mevcut. Kahve, çay içebileceğiniz, yemek yahut atıştırmalık bir şeyler (gözleme ayran tarzı) yiyebileceğiniz mekanlar da var. 




Güzelim Safranbolu sokakları.


Aradığınız her şeyi bulabileceğiniz bir yer Eski Çarşı. Gezmek, görmek, keşfetmek, yeni tatlar, farklı yapılar görmek adına... 
Eski çarşıya inmeden evvel bir de "Adalar Cafe" var. Çok küçük ancak yine manzarasından dolayı çokça sevilen bir mekan. 

2)Tokatlı Kanyonu;
Burası Safranbolu'nun merkezinden bir miktar uzak ama çok güzel, manzaralı ve bol yürüyüşlü de bir yer. Burada bir cam teras var, benim pek de dikkatimi çekmeyen... Aşağı doğru inildikçe doğayla iç içe oluyorsunuz. En sevdiğim! Bir dere var, mis gibi suyun şırıltısını dinleyerek salıncaklarda sallanabilir ya da mini bir piknik yapabilirsiniz :)





 Zikredemediğim çok mekan var maalesef. Ben gidip gördüğüm ve sevdiklerimi paylaştım biraz da sizinle. Bilin ki çok daha fazlası var :)

Canım okur,
 Olur da yolun düşerse buralara, sana severek eşlik edecek biri var buralarda :) 
Bize iyi gelen, ruha şifa olan yeni yerler görmek ve gezmek nasip olsun inşaAllah her birimize :) 

Sevgiler, Ayşenur.


Yorumlar

uzmanamator dedi ki…
Geçen bir belgeselde izledimdi safranbolu evlerinin ordaki çarşıda bir demirci ,unesco korumasına alınmış hatta kapı tokmaklarının kadınlara ayrı erkeklere ayrı üretildiğini ilginç gelmişti 🤗
Kiremithanem dedi ki…
Safranbolu Eskişehir ve Kastamonu görmek istediğim yerlerdendir,yaşadığın yer çok güzel ya da şöyle diyeyim;bir güzel yaşadığı için güzel bir yer.
Derya dedi ki…
Safranbolu'yu yıllar evvel gezmiş çok beğenmiştim ama günübirlik olunca geniş geniş gezemiyorsun seyahat planları içinde tekrarı var :)
Mert dedi ki…
Süper... :)
Yüreğimin İklimi dedi ki…
Görmek istediğim yerlerden biri de burası.
Zeynep dedi ki…
O şehre yolum düşer miydi bilmiyorum, senden önce düşünür müydüm onu da bilmiyorum ama senden sonra gelip görmeyi istediğim bir şehir oldu :)
Şimdi de bu fotoğraflar, anlattıkların..ne güzel oldu. Yazdım kafama.
Bakalım senin şehrinde mi, benim şehrimde mi buluşacağız :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Evet. Evler de Unesco koruması altında hatta :) Ve birkaç dükkan daha var öyle.
Osmanlı'dan kalma bir adet/kültür. Çok hoş :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Ablacım ❤ Sen çok güzelsin asıl, her şeyi güzel görebiliyorsun ya çok seviyorum bunu :) Her zaman açık kapım sana, yeter ki gel :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Aa ne güzel :) Bir daha gelirseniz eğer, ben buralardayım haberleşelim :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Teşekkürler :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Beklerim, her zaman :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
İyi ki tanış olduk da düşündün gelmeyi :) Dediğin gibi bakalım nerede buluşacağız...
Orada ya da burada hiç mühim değil mekan, yeter ki buluşalım. Hayırlısıyla...