Uzun Ve Mutlu Yaşam / Meydan Okuma #11

11. Son zamanlarda okuyup bitirdiğin kitabın yorumunu yazabilir misin ?


Hep geç saatlere bıraktığım yazımı yazmadan evvel belirtmeliyim ki, kitap yorumlama hususunda biraz zayıfım. Dilimin döndüğü kadar bir iki bir şey yazacağım, beğenmenizi umut ediyorum :)






  Bu kitap uzun zamandır merak ettiğim ve okumak istediğim bir kitaptı. Çok sevdiğim bir arkadaşım ikimize de almış, o aldığı için daha bi kıymetli benim için :)

 Kitabı okuyanlarınız vardır, hiç değilse muhakkak duymuş ya da görmüşsünüzdür. Son zamanlarda sıkça müracaat edilen bir kitap kendisi. Aslında bakarsanız faydalı da bir kitap. Lakin okurken hep ilahiyat temelimi içine dahil ederek de okuduğumdan mıdır bilmiyorum, içindeki çoğu tavsiye ve öneriler İslam'ın bizlere öğütlediklerinin bire bir aynısı. Elbette kitabın tümünü bu pencereden okumuyorum ama okuduğum bir cümle bana bir hadis ya da ayeti hatırlatmadı da değil. Ufuk açıcı oldu benim için. 

 İçeriğine gelecek olursak, dünya standartlarının dışında uzun ve mutlu bir yaşam süren Japonların yaşam sırlarının ne olduğunu konu alıyor. Bununla ilgili araştırmalar, anketler, gözlemler ve başka birçok çalışma yapılarak kaleme alınmış.   

İkigai kitabın temelini oluşturuyor. Yani "hep meşgul kalarak mutlu olma"nın yollarını gösteriyor.

Bakınız mesela bu kelime ve manası bana şu hadis ve ayeti hatırlattı;
1)"Allah katında amellerin en makbulü az da olsa devam üzere yapılandır." (Hadis-i Şerif / Buhari )
2)"Boş kaldın mı hemen (başka) işe koyul." (İnşirah Suresi 7.ayet )

İslam da bizleri sürekli meşgul kalmaya ve faydalı işler yapmaya davet ediyor. Ve İslam'da emeklilik kavramı hiçbir zaman olmamıştır da. Özümüzde var olan şeyleri gerçekten anlamak ve yaşamak nasip olsun inşaAllah bizlere.
İşte kitap bu manada ufkumu genişletti ve farklı pencereler araladı. O yüzden çok sevdim, ve iyi ki okudum :)

Yorumlar

ErsinCe dedi ki…
Kitap yorumunuz farklı bir bakış sağladı bana kitabı okumak istedim. Japonların yaşam sırları olabilir okunabilinir faydalı olabilir bu nedenle bahsettiğiniz hadisler ile bakıldığında İslam hukukunda Huzurlu yaşam standartları vardır, Mantıklı bir İslami yaşam kurallarıyla daha huzurlu yaşanması kaçınılmazdır. Kıyaslama noktanız ve paylaşımınız için teşekkür ederim. Blogunuzu yeni Keşif ettim. Benim bloglarımda da keyifle okuyacağın paylaşımlar olduğunu düşünüyorum ve davet ediyorum.
Şiirler Güzel sözler blogu ilginize şimdiden teşekkür ederim.
KONULOJİ dedi ki…
hep meşgul kalarak mutlu olma diyolar doğrudur ama dinimiz aslında bu işi temelinde çözmüş zaten. Yukarıda yazdığınız hadis ve ayetlede anlaşılıyor ki dinimize sarılsak tüm promlemler son bulacak. maşallah güzel tespit
uzmanamator dedi ki…
bu kitabı bir kaç kere daha gördüm başlarda cezbediyordu ama japonların mutlu yaşamının beni mutlu edeceğinden pek emin değilim :)
Yüreğimin İklimi dedi ki…
Bu kitabı aldım ve okuyacağım bekliyor sırada.
uzun zamandır listelerde görüyorum bu kitabı ben de okusam iyi olucak sanırım..ben de boş oturmayı hiç sevmiyorum...evde hiç oturmuyorum..evdekiler zorla oturtuyorlar beni..deli ediyorum onları....sevgiler...
ezgi dedi ki…
Söylediğine gerçekten katılıyorum anneannemin bana verdiği çoğu öğüt orada vardı..
Yazın hoşuma gitti, kalemine sağlık
deeptone dedi ki…
ayyy aklımda olsuuun sempatik geldiii :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Teşekkür ederim.
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Gerçekten öyle. Sarılamıyoruz ne yazık ki. Çok teşekkür ederim.
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Aslında mutlu yaşamdan da ziyade, uzun yaşamları ele alınmış :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Kesinlikle öyle. Geçenlerde bir videoya rastladım bununla ilgili. Anasınıfı öğrencileri yemek tabaklarını okulda kendileri hazırlıyorlar. Önlerine asla hazır gelmiyor. Üstüne bir de yedikleri masayı temizliyorlar. Bu harika bir eğitim bence. Bizler eğitimi çok yanlış anlamışız anlaşılan.
Yorumun için teşekkür ederim Sevgili İlkay, çok güzeldi :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Umarım faydalı olur :)
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Beğenmene sevindim Ezgi :) Büyüklerin öğütleri altın değerindedir her zaman, değerini hiç yitirmeyen cinsten.
Ayşenur Yılmaz dedi ki…
Kapağı sempatik gelmişti bana da :)